fredag 15 januari 2010

Så var det äntligen helg

Så skönt det ska bli. Veckan har ju inte varit så jobbig eftersom jag vabbade två dagar men igår var inte så rolig. Vi brukar ju gå ut på förmiddagarna och det gjorde vi igår. Barnen åkte madrass och hade jättekul. Min kollega säger att hon skulle ta med några och gå in för det var nästan dags för lunch. Jag hade 3 barn kvar ute. 2 i backen och en i sandlådan. Dom fick åka en varsin gång till sen la vi in madrasserna och gick in. Jag hade med mig 2 barn in och glömde en 2 åring ute och reagerade inte ens på det när mamman kom för att hämta. Nej hon är inne säger jag. Det var hon ju inte hon satt ju kvar i sandlådan. Usch vilken panik jag fick! Och inte vart det bättre när jag visste att minst 3 av 5 grindar stod öppna och att dom håller på och gräver på vår gård. Paniken växte ännu mer när jag såg att hon inte satt kvar i sandlådan... Men så hittade jag henne vid en av dörrarna till en annan avdelning. Usch och fy på mig! Men jag var så söker på att hon hade gått med min kollega in. Kan ju säga att jag kommer ha koll på denna jänta i fortsättningen när vi är ute.

Imorgon ska vi iaf på 3 årskalas hos Nova. Sen på eftermiddagen kanske Lucaz vill baka muffins (hoppas;)) På söndag vet jag inte vad vi ska göra. Kanske kan gå till pulka backen och åka lite.

Hoppas ni får en bra helg!!

Inga kommentarer: