måndag 20 april 2015

Helgen

I torsdags var jag till barnmorskan igen. Allt såg bra ut, alla värden var bra och bebisen har fixerat sig men det visste jag ju. Hon kollade med ultraljud för att vara säker på att huvudet låg ner och det gjorde det. Jag fick också en väska från Libero med prover och broschyrer i. Bra att ha grejer helt enkelt. I fredags kom mamma förbi med lite grejer hon virkat till bebis. En snuttefilt, en skallra och en nallebjörn. Hon har även virkat en sån där sak man hänger i barnvagnen. Heter det barnvagnsmobil kanske? Med ugglor i härliga färger. Filten har jag gjort, jag gjorde ju en till Lucaz också så då var ju denna tvungen och få en med. Fast kanten har mamma hjälpt mig med.
Mamma ska även hjälpa mig att sy tyget som ska sitta runt skötbordet. Nu är ju det målat och jag har satt fast en gardinspiral runt upptill och idag var jag till Karlssons och köpte en till, till att sätta nere. Passade även på att hälsa på på jobbet. Tänk vilken ljudnivå det är på förskolor. Det har jag hunnit glömma bort under den månaden jag vart hemma. Helt otroligt! Men det var roligt att träffa kollegor och barn iaf. Det här är tyget som ska sitta runt skötbordet iaf. Räcker nog till att sy ett påslakanset till sängen oxå.
Har även passat på att plocka i korgarna som ska stå under skötbordet och tvättat handdukarna som jag tänkt ha till skötbordet och kräkor. Det vart blöjor i en och salvor och oljor m.m. i den andra. Längtar tills det blir klart, tror det kommer bli så fint. Jag har oxå börjat packa bb-väskan för bebisen. Själv vet jag inte vad jag ska ta med. Vill ju åka hem så fort som möjligt men går nåt på tok så blir man ju liksom kvar. Får väl pcka för att vara kvar så är man garderad iaf. I lördags var det hyfsat fint väder så då passade jag på att klippa och rensa i häcken på våran sida. Den börja breda ut sig så mycket mot bilen och värre blir det ju längre våren och sommaren går. Nu så är det riktigt snyggt och fint. Igår var vi på bio då SF hade halva priset på utvalda barnfilmer fram till kl 15. Vi var och såg Fåret Shaun. Först käka vi på Mcdonalds, sen till bion och käka godis och popcorn. Efter det åkte vi till Erikslund för att Lucaz skulle få sitt ninjamärke och då fika vi på Ikea så när vi kom hem vid halv fem-fem var det ingen som var hungrig. Lucaz och Tommy spela lite Minecraft och sen åt vi kvällsmacka innan Lucaz gick och la sig. Vilken moffar dag. Nähä, om man skulle gå och laga lite mat kanske, korvstroganoff idag iaf.

Inga kommentarer: