fredag 20 februari 2009

Nu var denna vecka slut

Nu har ännu en vecka gått. Vi har haft sportlov på jobbet, jobbar i Uppsala kommun. Så det har varit ganksa lugnt med barn måste jag säga. 6 barn om dagen i en vecka, det är lyx då vi annars har 13-17 st. Vi har hunnit med att göra massor av roliga saker: gipsfigurer, åkt skridskor och haft öppna dörrar med avdelningen mittemot. Lucaz fick följa med mig en dag och han tycker det är så roligt. Han ville inte åka hem sen.

Han är iaf frisk nu efter att ha ätit penecillin i en vecka för öroninflammation. I går var han på sin förskola så det blev bara en dag denna vecka. Skönt tycker Lucaz som helst vill vara hemma med mamma och pappa.

I tisdags hämtade Tommy sin nya bil. En Nissan Primera, svart. Helt ok att köra men det var ingen bil för mig iaf. Håller mig till min V70.

Imorgon vet jag inte vad vi ska göra, kanske blir det badhuset fast vi skulle behöva sätta upp lister i rummet. På söndag blir det nog pulkabacken med varm choklad och grillad korv. Med familjen Billberg-Granlund. Hoppas solen lyser.

Jag och Tommy har precis spelat Guitar Hero och klarat karriären på Medium, det var svårt för mig men det gick. Nu sitter han och försöker spela på Hard men det går inte så bra. Det kommer några svärord ibland. Snart blir han förbannad och vill gå ut och röka. Snart så....

Den här veckan har Lucaz fått lite nya kläder också. 2 tröjor med Blixten, en grå och rosa t-shirt och en mjuk och skön väst av Morfar. Kan lägga ut en bild på västen i morgon. Blixten tröjorna ligger redan i tvätten. En ny film med Elias den lilla räddningsbåten och idag köpte vi ett dataspel som är från 1 1/2 -3 år. Han satt och tröck lite på musen och fick vissa saker att funka. Det var lite roligt faktiskt. Nu har vi skaffat Facebook också.

Nu stängde han av och vill gå ut och röka. Ciao!!!

Inga kommentarer: