fredag 24 juli 2009

Hjälper Morfar i trädgården

I onsdags var pappa här och hjälpte oss i trädgården. Jag rensade grusgången, Tommy klippte gräset och pappa klippte häcken. Lucaz hjälpte morfar och kratta ihop kvistar och lägga på kärran.
Åh hej vad jag kan.



Titta morfar vad jag kan!


Vill ni veta nå äckligt? Lucaz var ju ute och hjälpte morfar och stod vi kärran och hade nyss lagt upp lite kvistar. Jag såg att han kliade sig vid örat så jag trodde han hade ett myggbett och ropa in honom. Smörjde in honom med myggmedel och han gick ut igen. Han forsatte klia så då trodde jag att han hade fått ett myggbett i örat så han fick komma in igen så skulle jag klia med en tops. När jag tar tag i hans öra och ska stoppa in topsen så kommer det en fluga krypandes ut ur örat. Inte undra på att det kliade!? Jag tyckte det var äckligt och lite läskigt så jag ringde HSU på en gång men dom trodde inte att flugan hade hunnit lägga några ägg. Hoppas inte! Usch!!!
I går var syster med familj och mamma här och åt mat. Grillspett med pommes och beasås, baguetter och sallad. Kladdkaka med glass och jordgubbar till efterrätt. Mumsfillibabba!!
Kvällen bjöd på mycket skratt också.
Idag har vi varit i Västerås och Enköping och shoppat lite.




Inga kommentarer: