tisdag 11 januari 2011

Jaha så kan det gå

Imorse gick jag upp vid 6 för att duschasista gången, jätteroligt och skittrött var jag. Vi 7 så åkte vi till lasarettet och jag vart inlagd. Lucaz ville inte stanna så dom åkte hem på en gång. Jag fick svida om och fick dropp för att inte va så hungrig och törstig. Pissnödig vart man iaf, gick minst en gång i halvtimmen. Vid 11-11.30 så åkte en av rumskamraterna ner till operation. En annan fick ligga kvar och vänta. Fördrev tiden med skvallertidningar och korsord. Vid 13-13.30 så åkte nästa roommate ner. Jag vart själv kvar. Jättekul!? Not! Lyckades iaf somna en stund. Tog lite roliga bilder med mobilen, som ni kanske får se. 15.30 kommer kirugen in och säger att han beklagar men jag får åka hem...
VA!! Va menar du? Det tog en minut innan jag fatta att han inte skoja. Hade ju inte ätit på hela dagen och mått medicamenter så hjärnan hängde inte riktigt med. Under operationen på patienten före mig så hade det uppstått komplikationer så det tog längre tid än väntat så deras tids schema sprack. En planeringssköterska ska ringa mig i morgon och se om det finns nån ny tid. Så det är bara att åka till jobbet igen. Men jag tror jag tar semester eller sjukskriver mig den här veckan. Vi får se.

Inga kommentarer: