söndag 3 maj 2015

Nu har det gått en vecka till...

och vi bara väntar och väntar på att våran lilla skrutt ska vilja titta ut. Känner att det faktiskt får räcka nu, jag är liksom färdig och det är ju han oxå, och allt är klart här hemma till lillens ankomst så det är bara att titta ut nu.
Veckan har knallat på som vanligt, vi var till barnmorskan i torsdags och allt såg bra ut som vanligt, fick en ny tid på torsdag så vi får väl se om jag kommer dit eller inte. Hoppas på inte :) Valborg var lugn, vi var hemma och grillade och sen åkte vi ner på stan för att kolla på majbrasan och cruisingen. Många fina bilar men många ruckel oxå. Att dom inte skäms och åka med i ledet. Helgen har varit lugn men ändå så har vi fått massor gjort tycker jag. Tommy har fixat och donat med Lucaz koja. Vi har ju slaktat en husvagn och då tog vi fönstrena och satte i kojan. Blev jättebra! Så nu finns det 3 fönster och sen återbrukade vi bordet från husvagnen och så har han gjort en stege så Lucaz och kompisarna kan ta sig upp och ner. Vi ska lägga in en grön matta, lite kuddar och sen om Lucaz vill ha några tavlor eller planscher. Kommer nog bli rätt bra.
Mannen och jag hjälptes åt att måla färdigt garaget, det var väl ca 3 meter kanske. Det vart inte målat förra året för då växte det blommor där så då fick det vänta, men nu är det klart. Spaljen ska upp igen sen ska vi plantera Lucaz solrosor där och lite sommarblommor som vi fick på banken.
Jag har även hunnit med att slipa utemöblerna och målat en av stolarna. Tommy har fixat nytt armstöd på den andra. Men bordet och soffan är slipade och då har jag nåt att göra i veckan: MÅLA!! Så här vart stolen iaf. Som ny!

Inga kommentarer: