onsdag 17 december 2008

Aldrig mer!

Här på kvällen tänkte jag göra mintkyssar. Det kan ju inte vara så svårt. Men fy farao, det var inte lätt. Det gick jättebra och koka allt och röra så smeten så den blev grynig men sen... Man skulle smältat grynmassan i vattenbad. Jag har provat men efter halvtimme och det inte hade smält så åkte det i sopan. Det vart inga mintkyssar. Det var ju synd. Hittade ett annat recept som jag kanske provar imorgon.

Nu ska jag slappa och titta på tv en stund. Lucaz och jag har städat hans rum ikväll. Nu kan man iaf ta sig fram, förut låg det massa bilar över hela golvet men nu är det fint.

Ha en skön kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänkte prova det här receptet. Det kanske var det du hittade :o)
Ca 50st
1 äggvita
5 droppar pepparmint
3 1/2dl florsocker
ca 50g mörk shoklad

1) Vispa äggvitan fast. Tillsätt pepparmint och rör om.
2) Sikta ner florsocker och fortsätt vispa till en smidig massa.
3) Fyll en spritspåse med massa. Spritsa ut tunna plattor på ett bakplåtspapper.
4) Låt torka i rumstemperatur gärna över natten.
5)Smält chokladen och häll den i en strut. Spritsa en droppe på varje mintkyss.