fredag 19 december 2008

Julledigt!!!

Nu är det äntligen julledigt. Så skönt! Jag börjar inte jobba förrän den 7 januari igen, det blir 19 dagar ledigt. Vad ska man göra då? Imorgon ska vi förhoppningsvis till badhuset, på söndag ska vi ut i skogen och hämta julgran, på måndag ska Lucaz till moster och jag och Tommy ska åka in till V-ås och shoppa dom sista julklapparna, på tisdag blir det städning och inslagning av julklapparna och sen så är det ju äntligen julafton. Det kommer bli så mysigt iår. Lucaz är lite större och fattar lite mer vad det handlar om.

Trött är jag också, jag började 5.45 i morse. Det börjar kännas nu att man var upp tidigt så det blir kanske sängen snart. Tommy ska vara "fyllechaffis" åt min systeryster med familj.

Till Linda: Jag hade inte det receptet. I mitt är det socker, vatten och glykos som kokas. Sen ska man ha i pepparmint och röra i luft så det blir gryningt och sen smälta det i vattenbad. Det gick inte. Får se om jag provar ett annat i helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lucaz har varit hos mig idag! Vi åkte till Granngården och köpt lite kaninmat åt "Klimpen" sen åkte vi vidare till stallet för att hälsa på Sally, kusinen Linneas häst. Men Lucaz ville inte så vi åkte hem och fikade istället. Efter fikastunden spelade vi spel med kusinen Jesper. Men Lucaz tröttnade snart och ville leka med alla traktorer som moster fick släpa upp från källan. Men vad gör man inte för mosters bästa gullunge!