fredag 5 december 2008

Pust och stön!

Äntligen är jag färdig med pepparkakshuset. Iaf med kristyren. Måste köpa mer bomull och lite tomtar kanske. Vi kanske kan åka till IKEA i morgon, skulle behöva ha lite fler saker :)

Kort kommer på huset men nu orkar jag inte. Är helt slut. När jag kom hem från jobbet började jag med maten, kokt kyckling med currysås, mums. Medans den koka så pyntade jag med lite tomtar och tvättade. Tvättar gör jag forfarande. Vi brukar tvätta en gång iveckan och det brukar bli på helgen. Då åker hela veckans tvätt in i maskinen och så har vi rena kläder tills på måndagen. In på villovägar...

Det kom iaf upp lite tomtar här och var.

Imorgon skulle vi ha åkt till badhuset med Melwin och hans familj men nu har han fått feber. Stackarn! Vi får åka och bada en annan gång. Krya på dig!

I onsdags efter jobbet hade vi personalfest eller vad jag ska kalla det. Det var liksom en avslutning för terminen med alla förskolor i kommunen. Vi fick inget julbord iår tan det var tacobuffé. Vilken besvikelse! Inte ens en kaka till efterrätt. Förra året var mycket bättre, då vart vi bjudna på julbord på Fallets golfrestaurang. Det var helt toppen men i år var detta en besvikelse.
Dessutom var jag ganska trött, hade varit på jobbet sen 6.15 och inte fått åkt hem emellan. Jag slutar 13 när jag börjar tidigt men just denna dag hade vi HLR kurs på barn. Det var väldigt bra och vi kommer få en uppdatering varje år om vi vill. Väldigt givande, det ska ni gå om ni får möjlighet. Kursen var från 12.30 till 15 sen var det bara och vänta tills 17.30 då vi skulle träffas för tacobuffén. Jag åt en taco sen åkte jag hem. Det var skönt och komma hem och det blev en tidig kväll.

Känns som om det skulle vara skönt och gå och lägga sig nu också, är helt slut. Ha en bra kväll!!

Inga kommentarer: