tisdag 7 april 2015

Påsken

Nu är påsken över och skönt känns det på nåt underligt sätt... Vi börjar från början: I torsdags kom Johan och Jenny över och vi åt pizza och kina/thaimat. Det var så mumsigt! Moa fick sitt påskägg och det var STORT och fyllt med massor av roliga saker. Hoppas hon vart nöjd. Lucaz fick oxå påskägg med godis, leksaker och pengar. På påskafton hade vi köpt ett STORT ägg till Lucaz som vi la utanför dörren, så han fick släppa ut katten så han skulle se det. Och han vart glad!! I låg lite godis, 2 filmer, några lego gubbar och lite annat smått och gott. Till lunch hade svärmor bjudit in sig själv eftersom hon jobba delad tur, så då bjöd vi Tommys syster och pappa oxå. Lucaz valde maten och det vart hamburgare. Och till efterrätt hade vi bakat en tårta, inte den snyggaste jag gjort men den var god iaf.
På söndagen kom syrran med familj över på påsklunch och då vart det prinskorv, köttbullar, sill, god antipasto m.m. Gott var det iaf. Och efterrätt var en budapestrulle, det är nog min favorit bland bakelser. Tycker hemgjord är godast då fiken oftast har så stora nötbitar i. Jag körde mina nötter i mixern så det blev mera som ett mjöl, mycket godare. I går påtade jag lite i rabatten och vi rev ut inredningen i husvagnen. Vi sparade 3 fönster till Lucaz koja men resten ligger på kärran och ska till returen. Det är verkligen bara skalet kvar. Idag tog jag och Lucaz en tripp till Västerås då jag hade lite tråkigt. Lovade Lucaz att han skulle få handla nåt på Br så det vart lego och ett Ninjagosvärd. Inte så dyrt, får väl passa på nu medans man fortfarande har pengar så att säga. Det vart lunch på Ikea och sen en fika på Chantals. Köpte även 2 pyjamas till lilla bebben. Lucaz valde ett gosedjur.
Tycker att han kan komma ut nu. Sover inge vidare då jag har ont i ryggen och höfterna. och det känns bara jobbigt just nu. Ska väl ta tag i och måla skötbordet och sy till sidorna. På torsdag ska jag iaf baka en budapestrulle till syrran som fyller år på fredag. Hurra!! Nu blir det lite Big bang theory och mera sitcom.

Inga kommentarer: