onsdag 15 april 2015

Vad händer?

Har jag redan tröttnat på att blogga? Nej, men jag verkar ha så mycket annat för mig. I helgen som var så städade jag ur klädkammaren nere för den var överfull med grejer, kläder, skor och leksaker. Nu har vi bara kläder där och leksakerna fick stå i hallen utanför. Vi var till Enköping och köpte en trofast hylla som vi ska ha leksakerna i så det blir lite ordning. Jag tycker om när det är fint och iordninggjort. Vi har blivit lite lurade på vädret här ett par dagar. På morgonen är det jättefint och soligt och man tror att idag blir en fin dag, men sen drar det ihop sig och blir mulet och grått och trist. Lucaz och jag har cyklat till skolan på morgonen men sen när han ska hämtas har det varit kallt och ruggigt. Usch!! Men nu tänker jag nog inte cykla mer, fick sånna sammandragningar igår när jag kom hem. Det gjorde så ont. Men han kan ju faktiskt cykla själv om han vill det. I lördags fick bilarna sommardäck och lite sommarluft ;) och jag passade på att så lite i min odlingslåda, det vart persilja, sallad och morot till att börja med. Ska försöka mig på pumpa och så ska vi sätta solrosfrön, det har sonen valt. Imorgon är det dags för barnmorskan igen. Prata lite inför förlossningen, antar att det blir att skriva förlossningsbrev men jag vet inte. Det måste ju iaf stå med att jag har gjort en GBP så dom vet det. Dom kan ju inte ge mig vilka mediciner som helst och så borde dom ju förstå att orken tar slut fortare. Vi har bäddat i ordning spjälsängen och den har redan blivit provad utav Rambo och jag tror den fick godkänt. Nu ska ska jag ta tag i skötbordet. Det står och väntar på mig nere i källaren, det ska målas vitt och sen ska ett snyggt tyg få dölja blöjor och salvor som ska ligga under. Nähä... bara och sätta fart nu då.

Inga kommentarer: