måndag 6 december 2010

Dag 3 Mina föräldrar

Mamma: Margaretha Jensen, 64 år, skild, utbildad kock och har en ny pojkvän :) Går i pension i januari, eller om hon redan har gjort det. En riktigt bra mamma måste jag säga. Hon har låtit mig prova på saker i stället för att predika att det är si eller så. Kanske kan bero på att jag är yngst av 4 tjejer. En liten sladdis. Under min uppväxt har jag känt att hon har litat på mig när jag har varit ute på fest eller hemma själv. Det känns bra och har gjort mig till den jag är idag. Min mamma tycker om att brodera, lägga pussel, inreda och laga god mat och baka gott. Så lite har vi gemensamt. Vi tycker båda om att spela bingo som vi brukar åka på tillsammans. Hon är snäll och omtänksam. Har en väldig otur när det kommer till sjukdomar och andra kroppsliga besvär. Men där är hon som mig, klagar inte i onödan. Det blir ju inge bättre för att andra människor ska få höra hur dåligt man själv mår. Man får se till och göra det man kan helt enkelt.

Pappa: Börge Jensen, 62 år, skild, kock, jobbar i restaurangen på Nisses. Min pappa är från Danmark och är som min mamma. Har låtit mig prova på saker men även vart sträng. Kommer ihåg en gång när jag sa "Gubbjävel!" till min pappa då daska han till mig på skinkan och det sved så in i norden. Kan säga att jag aldrig sa det igen. Min pappa är inte den som bara sitter och väntar... Han vart uppsagd från sitt jobb men tog det han fick. Han jobbade på Proffice och några andra ställen innan han fick det här jobbet på Nisses. Han funderar oxå på att gå i pension snart. Vi har haft mycket roligt tillsammans. På semestrar och när vi vart på kryssningar. Han är snäll och rolig att vara med.

Jag älskar mina föräldrar men tror aldrig att jag har sagt det till dom. Kanske skulle göra det innan det är försent.

Inga kommentarer: