söndag 16 november 2008

Pepparkaksbak

Vilket väder det är idag! Stora snöflingor som dalar ner. Jag hade tänkt kratta löv idag men det gick inte så jag och Lucaz bakade pepparkakor istället. Det var mycket mysigare.

Mjöl måste man ha...
kavla ut degen...
hjärtan och stjärnor...

Våra färdiga kakor. Mums.....


Mitt i bakningen kom det nån tant som ville intervjua oss för bygdeboken. Det var en väldigt puschig och otrevlig tant. Men hon fick intervjua oss. Boken kostar ca 3500 kr om man vill köpa den, dyrt för en bok. Vi ska inte köpa den iaf, hade den kostat 500 hade vi nog köpt den men inte för 3500. Det som kommer stå om vårat hus är ungefät lika stort som bilden på kakburken ovan. Det vill inte jag betala 3500 för.

Ikväll ska jag och mamma gå på bio. Vi ska se "Rallybrudar". Mamma fick det i morsdagspresent och har nu äntligen bestämt sig för vilken film hon vill se. Tommy var med sin mamma i fredags och dom tyckte den var bra så jag hoppas det. Vi får se ikväll.

Inga kommentarer: